Halaman

Isnin, 20 Oktober 2008

Cikgu Kena Belasah

Baru-baru kita dikejutkan dengan peristiwa pelajar pompuan membelasah guru. Kurang ajar betul rasanya. Yang lebih mengeramkan lagi ialah yang belasah tu budak pompuan form 2 laks. Ceh gangster betol bebudak skang. Aku tak tau mana silapnya. Adakah kerana guru kurang perihatin?Ibu bapa yang terlalu memanjakan anaknya? atau akibat dunia tanpa sempadan skang. Pengalaman aku sebagai pendidik dahulu pernah berhadapan dengan remaja yang semakin kurang ajar. Aku lebih berpendapat didikan dari rumah adalah yang paling penting. Jangan harapkan guru jer nak ajar anak kita. Susah woo. kekadang kat umah sewa aku kat kl nie aku tengah bebudak umur 4 - 5 tahun dah pandai maki-maki orang bodoh bangang tanpa ditegur oleh mak bapa dia malah seolah menggalakkan lagi. bagi remaja perempuan laks selamba jer mencarut dengan kuat tanpa segan silu depan orang ramai. isk isk isk. Kalau masa aku kecik-kecik kat kampung dulu dah lama kena belasah ngan mak bapak aku. HAI.. Sikap tak kisah dan hal aku aku hal kau kau juga menyebabkan berlaku krisis nie... hai apa nak jadik tah.. camner le ngan generasi akan datang??? Nauzubillah.....

Tiada ulasan: